Dlaczego ważny jest trening mięśni dna miednicy?

2020-02-20
Dlaczego ważny jest trening mięśni dna miednicy?Mięśnie dna miednicy pełnią niezwykle ważną rolę, dlatego nie należy lekceważyć ich treningu. Niezależnie od tego czy rehabilitujesz swoje mięśnie w okresie poporodowym, w czasie menopauzy, czy w celu zwiększenia przyjemności seksualnej - ćwiczenia te są niezwykle ważne.
 
Po co reedukować mięśnie dna miednicy?
Krocze to zestaw mięśni umiejscowionych w miednicy od przodu do tyłu. Ten ostatnie można porównać do hamaka, który otacza i wspiera nasze narządy. W rezultacie może być obciążony podczas niektórych wydarzeń, takich jak poród lub aktywność fizyczna, co może osłabić dno miednicy. Słabe mięśnie dna miednicy nie pracują prawidłowo, powodując wiele dolegliwości takich jak nietrzymanie moczu, wypadnięcie narządów, a także ból czy brak przyjemności podczas zbliżenia. Dlatego ważne jest dbać o mięśnie Kegla każdego dnia, nawet gdy nie dolegają nam żadne poważne dolegliwości.

Rehabilitacja mięśni dna miednicy jest rozwiązaniem dla osób z powyższymi problemami, a także dla chcących zapobiec ich wystąpieniu u siebie w przyszłości. Trening mięśni dna miednicy może przybierać różne formy od terapii manualnej po elektrostymulację. Może być prowadzona przez położną, fizjoterapeutę, a  także w domowym zaciszu.

NIETRZYMANIE MOCZU

 

Nietrzymanie moczu jest bardzo częstym zaburzeniem występującym u kobiet. Jest ono definiowane jako występowanie mimowolnych wycieków moczu przez cewkę moczową. Skurcz zwieraczy reguluje otwieranie i zamykanie różnych kanałów (cewki moczowej, pochwy i odbytu). W przypadku pęcherza dno miednicy reguluje zamknięcie cewki moczowej, aby zapobiec wyciekaniu moczu.Ta siła musi być większa niż jakakolwiek inna, która naciska na pęcherz. Przecieki pojawiają się, gdy dno miednicy nie jest wystarczająco silne. W takim przypadku zwieracza nie można poprawnie zamknąć.
 
Wyciek moczu może wystąpić z wielu powodów np. po porodzie lub w okresie menopauzy. Aby zapobiec temu problemowi, niezbędne jest trenowanie dna miednicy przez całe życie. Wycieku moczu można łatwo uniknąć, wykonując ćwiczenia krocza już przed porodem. Pacjentka jest wówczas świadoma swojego krocza i wie, jak je kontrolować. 

ŻYCIE INTYMNE
 

Dno miednicy odgrywa ważną rolę podczas stosunku. Podczas fazy przed orgazmem wymagane jest odpowiednie napięcie mięśni, które zapewnia wzrost odczuć podczas aktu, ale dopiero ich rozluźnienie powoduje orgazm. Dlatego umiejętność kontroli mięśni dna miednicy jest gwarancją intensywnych doznań. Słabe mięśnie dna miednicy zmniejszają odczucia podczas stosunku. Natomiast zbyt napięte mięśnie mogą być powodem pojawienie się bólu podczas zbliżenia. 

POPRAWA KONDYCJI MIĘŚNI PO CIĄŻY I PORODZIE
 

Nacisk macicy i pęcherza na dno miednicy, nieprawidłowe przygotowanie mięśni dna do porodu, a także nacięcie krocza może w dużym stopniu wpłynąć na ich osłabienie i pojawienie się trudności z powrotem do normalnego stanu. Dlatego ważne jest, aby nauczyć się rozluźniać dno miednicy podczas ciąży. Ułatwi to przejście dziecka przez kanał rodny oraz zapobiegnie osłabieniu pęcherza, co może spowodować późniejsze problemy z nietrzymaniem moczu.  

WYPADNIĘCIE NARZĄDÓW
 

Wypadnięcie odbytnicy lub narządu rodnego u kobiet to zaburzenia, którym można zapobiec wyczuwając już pierwsze symptomy takie jak np. uczucie ciężkości w dolnej części brzucha. Po konsultacji z lekarzem można rozpocząć terapię mięśni krocza, jeżeli zareagujemy na czas.  

Nie zwlekaj z decyzją o podjęciu leczenia. Im szybciej zareagujesz, tym szybciej na nowo zaczniesz cieszyć się życiem. 

Pokaż więcej wpisów z Luty 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel