Jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy?

2020-02-21
Jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy?Pisaliśmy już jak niezwykle ważne są ćwiczenia mięśni dna miednicy. Dziś chcemy poruszyć temat sposobów, na jakie możemy te ćwiczenia prowadzić. Z poniższym artykule na pewno znajdziesz metodę odpowiednią dla siebie. Do dzieła! Dowiedz się jak zrehabilitować Twoje mięśnie dna miednicy.


REHABILITACJA MANUALNA

Poprzez badanie dopochwowe lekarz ocenia jakość skurczu mięśni krocza oraz wszelkie bolesne lub bliznowate punkty po porodzie. Bezpośredni kontakt z ciałem jest nadal najskuteczniejszym sposobem poznania jego funkcjonowania. Następnie po badaniu lekarz, zgodnie z potrzebami pacjenta, może stymulować mięśnie, wykonując różne ruchy palcami (rozciąganie, opór, przeciwciśnienie itp.). Ponadto można go łączyć z ćwiczeniami wizualizacji. W ten sposób możesz uzyskać doskonały obraz dna miednicy.

ZA
Dobra metoda na początek. Lekarz jest w pewnym sensie gwarantem dobrego wykonania skurczów. Dlatego gdy pacjent poznał działanie swoich mięśni przy wsparciu specjalisty, może rozpocząć trening w domu.

PRZECIW
Badanie i stymulacja wykonywana przez specjalistę to nie zabieg, o którym marzą wszystkie kobiety. Powinnaś jednak wiedzieć, że specjaliści są bardzo łagodni i robią wszystko by uczynić to doświadczenie jak najmniej niekomfortowym.

ELEKTROSTYMULACJA

Ta metoda ma na celu stymulację nerwów mięśni krocza przez prąd o lekkim natężeniu w celu wzmocnienia dna miednicy. Prądy te są rozpraszane przez sondę dopochwową. To powoduje mechaniczne skurcze mięśni. Elektrostymulację krocza można wykonać w domu lub u pracownika służby zdrowia.
 
Zobacz elektrostymulatory dostępne w naszej ofercie.

ZA
Ta metoda, szczególnie odpowiednia w bardzo trudnych przypadkach, pozwala zlokalizować mięśnie dna miednicy. Czasami elektrostymulacja jest pierwszym krokiem w kierunku podejścia do terapii z biofeedbackiem lub dodatkowo, szczególnie w przypadku bardzo słabych mięśni dna miednicy.

PRZECIW
Elektrostymulacja pochwy może być nieprzyjemna dla niektórych kobiet, dlatego w zależności od wrażliwości pacjentki należy dostosować natężenie prądu. Dzięki tej metodzie kobieta nie kurczy mięśni dobrowolnie, dlatego bardzo ważne jest, by uzupełnić tę formę terapii o trening zapewniający skurcze dobrowolne.


BIOFEEDBACK MIĘŚNI

Zamiast wskazywać, jakie działania należy podjąć, feedback dostarcza informacji o działaniach, jakie zostały podjęte. Biofeedback to po prostu sprzężenie zwrotne funkcji biologicznej organizmu. Pozwala to użytkownikowi na zidentyfikowanie i zmodyfikowanie funkcji ciała, o której nie wiedział, w celu samokontroli. Biofeedback dostarcza informacji (w postaci sygnału wizualnego lub dźwiękowego) na temat skurczu mięśni dna miednicy. Inaczej mówiac biofeedback daje wizualny ślad twoich dobrowolnych skurczów mięśni miednicy.

Sygnały te wskazują pacjentce, kiedy należy dobrowolnie skurczyć, a kiedy rozluźnić mięśnie. Koncentrując uwagę na dnie miednicy, kobieta krok po kroku przejmuje kontrolę nad swoim ciałem. Dzięki tej innowacyjnej i opatentowanej technologii wizualizujesz skurcze i postępy.

Przykładem takiego urządzenie jest Emy (dowiedz się więcej)

ZA
Największą zaletą jest to, że biofeedback oferuje trening oparty na skurczach dobrowolnych i pozwala pacjentce naprawdę uświadomić sobie skurcze, zidentyfikować i kontrolować mięśnie. Otrzymuje informacje o swoim skurczu w czasie rzeczywistym i może dostosować swoją aktywność do celów, które musi osiągnąć w poszczególnych ćwiczeniach.

PRZECIW
Istnieje ryzyko zaangażowania niewłaściwej grupy mięśni (brzucha, mięśni brzusznych lub przywodzących) podczas skurczów. Upewnij się, że odpowiednio kurczysz mięsień dna miednicy przed przystąpieniem do tej metody.

ĆWICZENIA SAMODZIELNE

Trening mięśni dna miednicy można także prowadzić przy użyciu samodzielnych ćwiczeń. Poprzez oddychanie przeponą i klatką piersiową oraz pracą w obrębie mięśni dna miednicy można wykonywać ćwiczenia między treningami prowadzonymi inną metodą u specjalisty.

ZA
Ćwiczenia te są proste i można je wykonać w domu w dowolnym momencie (oglądanie filmu, mycie zębów, łóżko ...). Wykonując je regularnie, upewniasz się, że masz wpływasz na odpowiednie napięcie mięśni dna miednicy.

PRZECIW
Pacjentki często tracą motywację oraz najzwyczajniej w świcie zapominają o ćwiczeniach podczas wykonywania codziennych czynności.

Pamiętaj, że artykuł w Internecie nigdy nie zastąpi konsultacji lekarskiej, dlatego o wybranej przez Ciebie metodzie, porozmawiaj ze swoim lekarzem.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel